چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

اطلاعیه شماره یک طرح سرشماری اتباع غیرمجاز افغانستانی

 قابل توجه اتباع افغانستانی دارندگان مدارک غیر معتبر ساکن در جمهوری اسلامی ایران

 
 
در ادامه طرح سرشماری اتباع  افغانستانی غیرمجاز ساکن در کشور ؛ نظر به اینکه مقرر است اتباع افغانستانی« دارای مدرک اقامت منقضی شده » که در ایران سکونت دارند  نیز مورد سرشماری قرار گیرند.بدینوسیله به آگاهی می رساند طرح مذکور از تاریخ 1396/05/17برابر برنامه زمانبندی به شرح ذیل به مورد اجرا گذارده خواهد شد:
اتباع افغانستانی مشمول طرح  فرصت دارند تا از تاریخ 96/05/17الی 96/06/06 با ورود به سامانه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور به آدرس اینترنتی:

 sarshomari.moi.ir 

و پس از وارد نمودن  اولیه اطلاعات خواسته شده  در قسمت مربوط به نوبت دهی ، نسبت به اخذ نوبت جهت شرکت در طرح یادشده به صورت اینترنتی اقدام کنند .
 
الف)مشمولین طرح

 1-دارندگان مدارک آمایش غیر معتبر  1 الی 9

 2-دارندگان گذرنامه با روادید و یا پروانه اقامت منقضی شده (از تاریخ 1380/01/01 تا تاریخ 1395/01/22)

تبصره1 دارندگان برگ تردد بین شهری ، انتقالی ، المثنی کارت آمایش که دارای سوابق آمایشی 1 الی 9 می باشند مشمول طرح
می باشند.

تبصره 2دارندگان گذرنامه سفید و فاقد روادید و دارندگان کارتهای آبی و سفید قبل از آمایش یک (سال 1380) مشمول طرح سرشماری نمی باشند . 
تبصره 3:   تصویر نمونه های مدارک باطله و غیر معتبر مذکور در سامانه طرح جهت آشنایی با آنها قابل رویت می باشند .

3-دارندگان برگ تردد منقضی اعتبار از تاریخ 1380/01/01 تا کنون

4-جاماندگان از مرحله اول طرح سرشماری

 
ب)چگونگی مراجعه و ثبت نام

1- نوبت دهی به صورت  اینترنتی انجام می شود.

 2- فقط سرپرست خانوار » با مراجعه به یکی از کافی نت های معتبر ، دفاتر کفالت (خدمات اتباع خارجی) و یا از منزل خود
می تواند جهت اخذ نوبت اینترنتی اقدام نماید .

3- لازم است مشمولین طرح سرشماری با مراجعه به سامانه اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور به آدرس اینترنتی (sarshomari.moi.irنسبت به تکمیل اطلاعات اولیه و اخذ نوبت اقدام نموده و کد رهگیری مربوط را که از طریق سامانه در اختیار فرد قرار می گیرد در زمان مراجعه به دفتر کفالت (خدمات اتباع خارجی) مورد نظر ارائه نمایند.

4- سرپرست مشمولین طرح سرشماری لازم است نسبت به اسکن عکس پرسنلی سرپرست ، مدرک غیر معتبر آمایش یا برگ تردد یا گذرنامه خود و سپس بارگذاری فایل آن در سامانه نوبت دهی اقدام نمایند.

5- پس از اخذ نوبت به صورت اینترنتی ، لازم است در زمان مقرر تمامی  اعضای خانوار مشمول طرح سرشماری به دفتر کفالت (خدمات اتباع خارجی) تعیین شده مراجعه و نسبت به تکمیل فرایند ثبت کامل مشخصات در طرح سرشماری  اقدام نمایند.

 
ج)مدارک مورد نیاز در زمان مراجعه به دفاتر کفالت خدمات اتباع خارجی

  1- دارندگان مدرک آمایش 1 تا 9  یا برگ تردد معتبر
ارایه اصل مدرک آمایش – گواهی تولد فرزندان(گواهی پزشک یا ماما ، گواهی بیمارستان ، استشهادیه محلی در صورت تولد فرزند در منزل – اصل عقد نامه و یا طلاقنامه 
2- دارندگان گذرنامه:
ارایه اصل گذرنامه –گواهی تولد فرزنداان(گواهی پزشک یا ماما ، گواهی بیمارستان ، استشهادیه محلی در صورت تولد فرزند در منزل)- اصل عقدنامه و یا طلاقنامه
تذکر: تاریخ عقد می بایست قبل از تاریخ 95/12/28 باشد.
3- دارندگان برگ تردد:
ارایه اصل برگ تردد - گواهی تولد فرزندان(گواهی پزشک یا ماما ، گواهی بیمارستان ، استشهادیه محلی در صورت تولد فرزند در منزل) – اصل عقد نامه و یا طلاقنامه
4- جاماندگان گام اول طرح 
«
مدارک مورد نیاز در زمان اخذ نوبت از دفاتر کفالت (خدمات اتباع خارجی) اعلام می شود » 
 
د)زمانبندی  مراجعه و نوبت گیری در سامانه اینترنتی :

1- دارندگان مدرک غیر معتبر آمایش 1 تا 9 : از تاریخ 96/05/17 لغایت 96/05/23

2- دارندگان گذرنامه با روادید و یا پروانه اقامت منقضی شده : از تاریخ 96/05/24 لغایت96/05/30

3- دارندگان برگ تردد: از تاریخ96/05/31 لغایت 96/06/06 

4- جاماندگان گام اول طرح (نیازی به اخذ نوبت اینترنتی ندارند و به صورت حضوری به دفاتر کفالت ـخدمات اتباع خارجی سکونت خود مراجعه نمایند.

 

نکات مهم :

1-مجدداً تأکید می گردد در زمان مراجعه به کافی نت ها برای اخذ نوبت « فقط سرپرست خانوار » حضور پیدا کند .

2-ارائه هرگونه اطلاعات غلط و یا مدارک جعلی و یا  اطلاعات اشخاص دیگر ، موجب حذف کامل نوبت گیرنده از سامانه طرح خواهد شد .

3-اتباعی که احتمالاً بدلیل ارتکاب برخی جرایم دارای سابقه زندانی منجر به حکم طرد از کشور می باشند ، اجازه شرکت در طرح را ندارند.

4-هرگونه اصلاح مشخصات و تغییر عائله خانوار پس از اخذ نوبت اینترنتی امکان پذیر نمی باشد .

5-هزینه  قابل پرداخت  برای اخذ نوبت اینترنتی در کافی نت ها  و اخذ کد رهگیری نوبت گیری (به همراه اسکن عکس و مدارک) برای هر خانوار طی توافق انجام شده با  اتحادیه صنف فناوران رایانه مبلغ 60/000 ریال برای « هر خانوار » تعیین شده است .

6-راهنمای تکمیل فرم نوبت دهی و آشنایی با نمونه مدارک در سامانه طرح پیش بینی گردیده و قابل مشاهده می باشد .

۲۲ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۲۴
تعداد بازدید : ۲۱۴,۴۵۲
کد خبر : ۹

نظرات بینندگان