جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
 

لزوم شناخت دقیق ظرفیت ها و بسترهای فرهنگی برای استمرار و حضور فعال مهاجرین

لزوم شناخت دقیق ظرفیت ها و بسترهای فرهنگی برای استمرار و حضور فعال مهاجرین
نشست هم اندیشی هنرمندان و فرهنگیان مهاجر افغانستانی ساکن استان تهران با مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران به منظور تدوین و سیاستگزاری های دقیق در بخش آموزش و پژوهش و برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های فرهنگی در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی تهران برگزار شد.

به گزارش رسانه اداره کل امور اتباع ومهاجرین خارجی استانداری تهران ، منصور حاجی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی تهران در این نشست که با حضور نمایندگان فرهنگیان و هنرمندان مهاجر استان تهران برگزار شد ، از فراهم سازی تسهیلات جدید برای فعالیت های فرهنگی و هنری هم زبانان مهاجر خود با همکاری سایر نهادها خبر داد.

 

حاجی در این مراسم با تاکید بر این که هنر، زبان مشترک تمام اقوام، ادیان و مذاهب در همه کشورها و قاره ها است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه قراردادهای مرزی جدایی بین دو کشور دوست و هم زبان ایران و افغانستان را موجب شده اما بدون شک مشترکات به ما کمک می کند تا تعاملات بیشتری با یکدیگر داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر ما در حوزه کاری خودمان در حال ساماندهی تمامی گروه های فعال از قبیل هیئت های مذهبی، گروه های ورزشی و گروه های هنری هستیم.

منصور حاجی با تاکید بر لزوم ساماندهی هنرمندان مهاجر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد ، افزود: همزمان با عید سعید مبعث ، عید بعثت رسول گرامی اسلام (ص) به عنوان نماد همدلی و وحدت مسلمین ، نمایشگاه هنرهای تجسمی هنرمندان مهاجر افغانستانی را در خانه هنرمندان تهران برگزار خواهیم کرد.

 

هنرمندان مهاجر در ایران به ویژه در تهران سالهاست در بخش های مختلف فرهنگی هنری ( تیاتر ،سینما ، ادبیات ، صنایع دستی ،موسیقی و هنرهای تجسمی ، طراحی لباس و ... ) فعالیتی مستمر داشته اند.

بخش فرهنگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی تهران طی دو سال اخیر  به منظور مدیریت مطلوب این بخش و شناسایی و ارتقا ظرفیت های فرهنگی مهاجران، استراتژی های ریشه ای و دقیق را پی گرفته از جمله اینکه با ارائه طرحی کلی از وضعیت مهاجران در ایران، مسئله انسجام امور فرهنگی را برای هر چه بهتر آگاه شدن و همراه شدن سازمان های ذیدخل تشریح کرده است.

 

این اقدامات شامل  شناخت دقیق ظرفیت ها و بسترهای فرهنگی برای برگزاری نمایشگاه ها و رویداد های فرهنگی هنری و همچنین صدور کارت هویت فرهنگی با در نظر گرفتن تاییدیه صلاحیت فنی هنرمندان می باشد.

 

 

در پایان هنرمندان حاضر در نشست به طرح پیشنهادات خود در زمینه ها وبخش های مختلف فرهنگی پرداختند .   

۱۷ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۲۱
تعداد بازدید : ۹۴۲
کد خبر : ۸۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید