جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
 

ساماندهی برنامه ها و مسائل فرهنگی پناهندگان در سومین جلسه کارگروه توسعه مدیریت اداره کل ارشاد تهران مطرح شد

ساماندهی برنامه ها و مسائل فرهنگی پناهندگان در سومین جلسه کارگروه توسعه مدیریت اداره کل ارشاد تهران مطرح شد
سومین جلسه کارگروه توسعه مدیریت اداره کل ارشاد تهران با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، اعضای کارگروه توسعه مدیریت، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، سرپرست معاونت هماهنگی و بودجه، رئیس گروه پژوهش، توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی، رئیس گروه زنان و خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران و سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران ، مدیر بخش فرهنگی و رسانه اداره کل امور اتباع ومهاجریین خارجی استانداری تهران در سالن جلسات اداره کل ارشاد برگزار شد.

به گزارش رسانه اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران، این نشست با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، اعضای کارگروه توسعه مدیریت، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، سرپرست معاونت هماهنگی و بودجه، رئیس گروه پژوهش، توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی، رئیس گروه زنان و خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران و سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران ، مدیر بخش فرهنگی و رسانه اداره کل امور اتباع ومهاجریین خارجی استانداری تهران در سالن جلسات اداره کل ارشاد  برگزار شد.

احد جاودانی در این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: استفاده از ظرفیت نیروی انسانی بدون توجه به جنسیت بوده و تعصب و پایمردی به کار، ملاک انتخاب مدیران این اداره کل بوده است. وی سابقه کار، تحصیلات، تلاش و پشتکار را از شاخص های انتخاب مدیران بر شمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از انتخاب کاظمی به عنوان رئیس سازمان گردشگری شهرداری تهران خبر داد و ضمن تبریک به ایشان از خدمات و تلاش های وی تقدیر کرد و افزود: مهرشاد کاظمی فعالیتهای خوبی را در حوزه فرهنگی انجام داده است که می بایست به عنوان سرلوحه قرار گیرد .

در ادامه این مراسم "شهرام عدالتی" سرپرست معاونت هماهنگی و بودجه، تلاش در حوزه هویت بخشی به شهرستانهای استان تهران را مهم تلقی نمود. وی اجرای برنامه های فرهنگ و هنر در سند توسعه شهرستان را خواستار شد و افزود: امتزاج زیاد اقوام، تغییر بافت روستایی، حساسیت فرهنگ و هنر را در استان تهران چندین برابر استانهای دیگر کرده است.

عدالتی در پایان خاطر نشان کرد: مولفه های فرهنگی و اجتماعی در حوزه برنامه ریزی استان تهران مسئولیت سنگین، شرعی و ملی است .

"علی شیرین" معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی نیز در این مراسم یکی از مولفه های عمومی سازمانها را کارآمدی و توجه ویژه به متغیرهای فرهنگ در ساختار دانست و گفت: ۲۱ درصد از مأموریت های سازمانی و دستگاههای اجرایی در استان تهران می باشد که این امر تأثیرگذاری و انتظارات را دو چندان می کند .

شیرین در ادامه، تلاش مضاعف، برنامه ریزی و توجه به واقعیت های جامعه را از مهم ترین مسائل فرهنگی و هنری برشمرد .

"فرزانه مروستی" مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران نیز با تقدیر از عملکرد مهرشاد کاظمی و همکاری وی با دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: برنامه ریزی فرهنگی می بایست در اولویت سیاست های کلان جامعه باشد.

"ثریا شارقی" lمشاور استاندار و مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز با اعلام گزارشی از وضعیت انتصاب بانوان مدیر در سطح دستگاه های اجرایی استان تهران و ملی، گفت: با توجه به سیاست های دولت و اهمیت انتصاب بانوان در سمت های مدیریتی، از اقدام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بعنوان دستگاه فرهنگی و فرهنگ ساز در انتصاب یک بانو در سمت معاون امور فرهنگی و رسانه ای تقدیر می کنیم.

"مرضیه شفاپور" رئیس گروه زنان و خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از انتصاب بانوان بعنوان مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برخی از استان ها و بکار گیری در سمت های مدیریتی در ستاد وزارتخانه و استانی خبر داد و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید وزیر محترم مبنی بر استفاده از پتانسیل بانوان در سمت های مدیریتی و همچنین پیگیری اجرای قوانین ساختاری زنان پیشتاز بوده است.

"سیمین محمد پور" رئیس گروه پژوهش، توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت برنامه ریزی استان تهران نیز ضمن تقدیر از خدمات مهرشاد کاظمی از انتصاب مرضیه محرابی بعنوان نیرویی کارآمد و پرتلاش، ابراز خرسندی کرد و تداوم انتصاب بانوان در سمت های مدیریتی را خواستار شد.

در ادامه سومین جلسه کارگروه توسعه مدیریت "منصور حاجی" سرپرست اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران در خصوص عملکرد این اداره کل توضیحاتی ارائه کرد و خواستار هماهنگی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان تهران با این اداره کل در بخش فرهنگی امر پناهندگان استان تهران شد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر حفظ کرامت اتباع خارجی و استفاده از پتانسیل های فرهنگی و هنری آنان گفت: این اداره کل در پی ایجاد محیطی آرام و مطمئن برای حضور اتباع خارجی در فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری در استان است و از این حیث، خواستار تعامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی استان تهران در جهت ساماندهی صدور مجوزهای فرهنگی و هنری با آن اداره کل شد.

 

"زینب لک " مدیر بخش فرهنگی امور پناهندگان استانداری تهران ضمن تبریک به دکتر کاظمی برای انتصاب ایشان ، در خصوص برنامه های فرهنگی اداره کل اتباع عنوان کرد : ماه هاست در تلاشی بی وقفه به مسئله فرهنگی مرتبط با اتباع به طوری متداوم در جلسات و کارگروه ها استراتژی هایی را پی میگیریم تا بتوان در پایلوت کلان شهر تهران این مهم را در اوج کیفیت و در امتداد به سرمنزل مقصود برسانیم . 

 

وی افزود ، در این مسیر جامعه ی پناهندگان به مجموعه اداره کل اتباع اعتمادی فزاینده پیدا کرده اند که این خود میتواند در روند برنامه ها موثر واقع شود و به هدف نزدیک تر شویم چرا که سوژه ی این حوزه خود آنها هستند که در این سالها تلاس هایشان به این نقطه رسیده است . 

 

 

۵ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۳۴
تعداد بازدید : ۱,۳۷۴
کد خبر : ۸۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید