جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
 

آغاز پیش ‌ثبت‌نام مهاجرین ساکن ایران برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی(ع)

آغاز پیش ‌ثبت‌نام مهاجرین ساکن ایران برای شرکت در راهپیمایی  اربعین حسینی(ع)

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران (سه شنبه  چهاردم تیرماه سالجاری) طی مراسمی با حضور مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت  کشور ، معاونت فرهنگی این اداره کل، مدیرکل، معاون و مسئولین اداره کل اموراتباع  استانداری تهران و همچنین  مسئولین کانون صنفی دفاتر خدمات اقامت اتباع خارجی و  مسئولین هیئت‌های مذهبی مهاجرین افغانستانی در اردوگاه خلیج فارس (سلیمانی خانی) تهران، رسما پیش‌ثبت نام مراسم بزرگ اربعین حسینی(ع) در عراق برای مهاجرین مقیم در سراسر ایران افتتاح شد. صادق رضادوست، مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و مسئول کمیته اربعین اتباع خارجی در سخنانی در مراسم افتتاح پیش ثبت نام اربعین حسینی گفت: انتظار داریم اربعین امسال پرشورتر از سال های گذشته برگزار شود.
رضادوست ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، توقع این بود که ما امسال زائرین کمتری داشته باشیم، اما وزیر کشور در جلسه اخیری که در ستاد مرکزی اربعین داشت، فرمود که نه تنها تعداد زائرین را محدود نکنید، بلکه فضا را باز کنید و تعداد بیشتری در این همایش بین المللی شرکت کنند.
بر این اساس، وی تأکید کرد: امسال در کمیته اربعین اتباع خارجی که اولین سال است شروع به کار می‌کند، تلاش کردیم فعالیت‌های بیشتر، بهتر و مطلوب تری داشته باشیم، به خصوص میزبانی از زائرینی که از کشورهای همجوار و از طریق ایران به عراق می‌روند.
حجت الاسلام والمسلمین علی صالحی، معاون فرهنگی اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور  نیز در این نشست گفت: در سال جاری کارگروه اتباع خارجی در ستاد اربعین ایران که کار زیارت را انجام می دهد، ارتقا پیدا کرده و به کمیته تبدیل شدهاست که شامل سه کارگروه می باشد.
وی افزود: مجموعه زائرین خارجی اربعین حسینی از طریق ایران در سال ۱۳۹۸ حدود ۳۰۰هزار نفر بودند که از این میان، 112 هزار نفر زائرین مهاجر از داخل این کشور بودند. امسال تصمیم گرفتیم که این تعداد به 400 هزار زائر خارجی از طریق ایران افزایش پیدا کند که از این میان، 150 هزار زائر از بین مهاجرین و پناهندگان داخل ایران خواهد بود.
صالحی با بیان این‌که خواسته مهاجرین در سال‌های گذشته ثبت نام زودتر برای شرکت در همایش بزرگ اربعین حسینی بود، گفت: این امر تحقق پیدا کرد و امروز اولین ثبت نام شروع می شود و کسانی که علاقمند شرکت در اربعین حسینی هستند، از همین امروز  در پیش ثبت نام شرکت کنند.
به گفته وی، این پیش ثبت نام  توسط سایت کانون به آدرس Kanoonnobat.ir و از طریق موبایل و کامپیوتر در دسترس است.
به این ترتیب، معاون فرهنگی اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور  خاطرنشان کرد

ضمن قدردانی از تمام دست اندرکاران این روند، از تمام هیئت داران و کسانی که می خواهند در راهپیمایی اربعین شرکت کنند، خواست که دقیقا در مطابق دستورالعمل های ابلاغی عمل کنند.
منصور حاجی در مورد روند ثبت نام هیئت های مذهبی مهاجرین در استان تهران گفت: مدارک هیئت های مذهبی که در اردوگاه های گل تپه و سلیمان خانی ثبت نام کردند، به سازمان تبلیغات اسلامی داده می شود تا پس از طی مراحل، اقدام به صدور مجوز موقت برای اربعین و عزاداری های محرم امسال انجام شود.
وی افزود، آن دوستانی که تا حالا ثبت نام نکردند، بر اساس دستورات ابلاغی هیچ هیئتی، حتی از هیئت های ایرانی بدون مجوز حق فعالیت و برگزاری مراسم را ندارند، لذا پس از صدور اطلاعیه استان تهران، آن هایی که در شهرستان های تهران هستند، با حضور در سازمان های تبلیغات اسلامی شهرستان خودشان، نسبت به پر کردن و ارائه اطلاعات خودشان اقدام کنند تا زمینه های لازم برای صدور مجوز و برگزاری مراسم ها صادر شود.


قرار است مراسم پرشکوه پیاده روی اربعین حسینی در سرزمین عراق، پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا، در سال جاری دوباره از سر گرفته شود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال جمهوری اسلامی ایران اجازه داده جمعیت بیشتری به خصوص از میان اتباع خارجی، از جمله شهروندان افغانستان از طریق این کشور عازم عتبات عالیات شوند.
که پیش ثبت‌نام اربعین حسینی مهاجرین همزمان با ثبت نام زائرین ایرانی آغاز شده است.
البته به گفته وی، برنامه اعزام مهاجرین برای اربعین حسینی یک برنامه ویژه بوده و امسال قرار نیست زائران به صورت انفرادی به سمت مرز عراق بروند، بلکه حرکت‌ به صورت کاروانی و اتوبوسی خواهد بود، به صورتی که هر هیئت مذهبی به تعداد مورد نیاز افرادی را به عنوان رییس کاروان یا کاروان سالار معرفی می‌کند که هر کاروان سالار 40 زائر زیرمجموعه خود دارد و زائرین را در یک اتوبوس تا مرز همراهی می کند.
منصور حاجی، مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران نیز در سخنانی مراسم افتتاح پیش‌ثبت نام مهاجرین برای اربعین حسینی در عراق گفت: ایران زمینه مشارکت و حضور اتباع خارجی را در این مراسم برنامه ریزی کرده است.

































۱۴ تیر ۱۴۰۱ ۰۰:۵۳
تعداد بازدید : ۱,۴۴۳
کد خبر : ۱۸۹

نظرات بینندگان

مصطفی حیدری
0
3
7

سلام اتباع افغانستان که برگه سر شماری دارد میتونه کربلا بیرود؟؟

مصطفی حیدری
0
1
3

سلام اتباع افغانستان که برگه سر شماری دارد میتونه کربلا بیرود؟؟

سید محمد جواد سجادی
0
0
1

با سلام و خسته نباشید تشکر میکنم واقعا از تک تک برادران ایمانی عزیز خدا قوت .


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید