جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
 

گرامیداشت روز جهانی پناهنده

گرامیداشت روز جهانی پناهنده
همراه هم برای پناهندگان می ایستیم
گرامیداشت روز پناهنده
"20 ژوئن روز جهانی پناهنده"
روز جهانی پناهنده تلاشی در عرصه ی بین المللی توسط سازمان ملل متحد است که به منظور احترام به پناهندگان و دعوت از تمام مردم جهان برای توجه به حضور پناهندگان در جوامع مختلف نامگذاری گردید و هر سال در تاریخ 20 ژوئن؛ از قدرت و شجاعت افرادی که برای فرار از درگیری یا آزار و شکنجه مجبور به ترک وطن شده و با شرایط جدید و گاه دشواری در زندگی مواجه می شوند، تجلیل می کند.
روز جهانی پناهنده فرصتی مغتنم است که حقوق، نیازها و توانمندی های پناهندگان بازبینی شود و امکان بهره مندی از استعداد ها و ظرفیت های موجود در " جامعه پناهنده "فراهم شود، زیرااین نکته غیر قابل انکار است که در میان " جامعه پناهندگان " افراد مستعد و نخبگان بی شماری حضور دارند.
آنچه باید در این روز  مورد توجه قرار گیرد مفاهیم انسانی و اخلاقی است .زیرا چنین مناسبت های بین المللی درصدد کمک به بهبود شرایط و رفع مشکلات کسانی هستند که بنا به دلایلی همچون درگیری، جنگ، آزار و عدم رعایت کرامت انسان؛ مجبور به ترک وطن شده اند .
آنچه موجب بازشناسی رفتار مردم ایران از سایر ملتهاست همانا میهمان نوازی و احترام به اقلیتها و همدلی با مردمی ست که در مقاطع گوناگون و در شرایط سخت به این سرزمین پناه آورده اند . و چنین رفتار شریفی ریشه در تاریخ حیرت انگیز و جامعه شناسی و رفتارشناسی در کشورمان دارد. دولت جمهوری اسلامی ایران در رابطه با"جامعه پناهندگان "بیشترین سهم را نسبت به سایر دولت ها داشته و خصلت میهمان نوازی خود را از گذشته تا کنون به خوبی نشان داده است و براساس سیاست های کلان خود مبتنی بر آموزه های اسلامی و انسانی این هدف بزرگ را تا رفع مشکلات پناهندگان در کشورهای خود دنبال می کنند.
۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۴۴
تعداد بازدید : ۱,۸۵۴
کد خبر : ۱۴۵

نظرات بینندگان

اسلام الدین تیموری
0
0
0

سلام عرض ادب من سه تا فرزند دارم هیچ مدارک ندارم فرزندم ده ساله هستم دانش آموز محروم هستند من از دولت ایران خواهشمندم با من توجه بفرمایید تشکر شهرستان کرمان و رفسنجان

اسلام الدین تیموری
0
0
0

۰۹۱۳۵۰۳۸۲۴۱


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید